 | raichoさん
お返事が遅れまして申し訳ございません。管理人の貫通扉です。
これは恐らく京都駅でしょうか?
いま、JR東日本とJR西日本では、みどりの窓口の閉鎖をかなりのペースで進めていて、まだ窓口がある駅でも、自動券売機への誘導に躍起です。
一方、JR東海(全線きっぷうりばの方ですね)は、基本的に有人駅=きっぷ売り場がある駅となっていて、近頃は少し流れが変わってきていますが、それでも、JR東日本とJR西日本に比べると、みどりの窓口の閉鎖ペースは緩やかなものです。
ある会社のみどりの窓口がなくなる代わりにJR東海の窓口を利用してくれれば、その分手数料の収入等も生じるため、JR東海としては、窓口を利用してくれる人の存在はありがたいものなのでしょう。
Dear raicho,
First, I apologize for a delay of replying to your message.
Maybe, is it taken at Kyoto Station?
These days, JR-East and JR-West are aggressive for closing Tickets Offices.
In addition to that activities, at stations where a Ticket Office is placed, they strive to guide passengers to ticket vending machines.
On the other hand, in area of JR-Central, fundamentally at stations where station staffs working have Ticket Offices.
Nowadays JR-Central close Ticket Offices sometimes but the pace of closing Ticket Offices is slower than JR-East and JR-West.
After closing other JR companies' Ticket Offices, when passengers who want to use Ticket Offices purchase train tickets at JR-Central's Ticket Offices, JR-Central can get sales commissions.
So, for JR-Central, passengers who use Ticket Offices are maybe thankful extensives. |